Date tehnice

AEROPORTUL INTERNATIONAL MARCULESTI

Deţine certificat de operatorul de aerodrom din 17.12.2007.
Aerodromul este capabil să opereze sisteme de lumina zilei terestre, iar instrumental de aterizare.
Conform ICAO clasificări a categoria 4 d, este înregistrată în publicarea de informații aeronautice (AIP).
Aerodromul este menţinut în conformitate cu standardele stabilite pentru aerodromuri şi proceduri operaţionale. Servicii si facilitati de trafic aerian sunt respectate în concordanţă cu nivelul de servicii specificate în manualul operaţional al aerodromului.
Pe teritoriul aeroportului este izolat pe perimetru cu gard din beton cu o inaltime de 2 m si o lungime de 5 200 m, zona de securitate a aeroportului, deja este izolat cu gard de plasă de sârmă cu o inaltime de 2 m si o lungime de 3 200 m.
Airfield clădiri sunt centralizate şi depuse cu ţeavă de fantana apa carbogazoasa. Toate drumurile de aerodromul cu o lungime de 4 km sunt reparate şi asfaltate.

Avantaje:

  • locația geopolitic favorabil în apropierea frontierelor UE, la intersecţia rutelor comerciale internaţionale;
  • lipsa unui obiect analogice în regiune;
  • posibilitatea de angajare a forţei de muncă calificate;
  • garanţii speciale din partea statului;

  •  E certificatul internaţional aeroport pista 2, 512mx40m, care permite diferite tipuri de aterizare navelor, inclusiv An-124 „Ruslan” şi C-17 „Globmaster”; Airbus A310-330; Boeing-737-500
  •  Infrastructura tehnică pentru deservirea hangare de avion, depozite, t.a. angare c
  • Este a doua şi finală Aeroportul Internaţional operaţionale, cu excepţia MOLDOVA, Chișinău;
  •  Singură linie a acoperit pardoseli din beton în 2 straturi, coeficientul de rezistenţă de 80 (e 65 în Chișinău), care să permită aterizarea navelor cu capacitate mare de transport, inclusiv navele de marfă;